Dag 1

Publicerat: 22/10/2012 i Uncategorized

Jag skriver detta för det är nu som allvaret börjar på riktigt. Det är ju inte en satsning utan ett liv som det handlar om.

Mitt mål är att bevisa för mig själv att jag klarar det här och att jag har disciplin och hunger nog att ta mig igenom alla hinder :)

Dagen började med morgonpromenad 5km i lugnt tempo runt ån. Är väldigt täppt så tog det lugn som tusan så att jag inte skulle bli sjukare eller anstränga hjärtat för mycket.

Har under dagen konsumerat 6 måltider totalt och det är för att jag måste minska storleken på magsäcken lite igen och nöja mig  med mindre portioner mat.

Under de kommande veckorna kommer det se ut såhär med vissa undantag när jag reser och inte kan styra kosten lika strikt. Vissa måltider är proteindrinkar eller smoothies och även detta är för att magsäcken ska krympa lite och för att jag tycker att det räcker som mellanmål många ggr.

Sömn hoppas jag ta igen lite på inatt, och det behövs efter den senaste helgens jetlag och en allt mer tidskrävande tankeverksamhet.

I övrigt händer det mycket i livet som man inte riktigt kan kontrollera utan som min kära broder Noppe sa idag: Hela livet är en chansning…. jag gillart och kör på det nu.

Dags att ha roligt och göra det man känner för :)

 

Ha det prima//

Kaptenen

 

kommentarer
  1. Elin skriver:

    Tänker på dig<3 du vet vart vi finns!!

  2. Mrx skriver:

    Kämpa på lille pöjk

Kommentera

