Motivation!

Publicerat: 24/10/2012 i Uncategorized

Folk frågar ofta vad det är som motiverar mig och vad som driver mig i det dagliga arbetet som jag gör…

Hur kan jag orka träna, äta korrekt och lägga så mycket tid? Det är vanliga frågor….

 

Jag ska ge er ett riktigt jävla motivationsinlägg, och jag vill inte höra några ursäkter sedan efteråt!

Det är personligt, utlämnande och svårt. Men jag hoppas att det kan motivera någon att ändra sitt liv, och må bra!

Vi börjar 2007 på en strand i Florida:

 

Fortsätter 2007 med examen från universitetet:

 

Jag har aldrig skämts över vem jag är, vad jag har gjort och de saker som jag har tagit mig för. 2007 vägde jag 186 kg på våren efter att gått ner en del tack vare motion och sundare kost. Jag var stor, men jag hade tagit det första steget redan.

Så vad gjorde att jag ville ändra på mig själv???

Vart ska man börja…… Jag hade en disk som var sprucken i ryggen, kroniska knäproblem. Fötterna svällde när jag gick för mycket, jag spelade dålig golf för att jag ej orkade, jag festade alldeles för mycket och jag hade inte en sund inställning till det. Jag ville så mycket mer. Jag hade slösat bort 2 idrottskarriärer där jag faktiskt kunde ha blivit något. Jag tyckte att någon stans får det vara nog. Körde ett race 2007 på hösten och tappade 40kg.

Men jag såg det som just ett race och inte ett nytt liv. Jag var dedikerad just då, men föll lätt tillbaks in i gamla vanor igen.

Spola fram till 2011 – Nu jävlar fick det vara nog. Inte en förbannad chans att jag skulle växa upp och aldrig kunna leka med mina barn, aldrig kunna handla i vanliga affärer eller kunna idrotta och göra allt det där som jag ville göra. Jag skulle bevisa för mig själv att jag kunde leva det livet jag faktiskt villa ha, och att jag var stark nog.

En framtid som frisk människa utan en massa skit som höll tillbaka mig från framgång och det jag vill göra. Det var den stora motivationen, och det är det fortfarande!!!

 

Jag började med kosten, fyllde på med en jävla massa träning (som mest 10 pass i veckan) och en total övertygan om att jag ska ändra min livsstil.

– Disken i ryggen är nu mer hel, och jag har inte känt något på 2 år.

– Jag har inte ont i knäna längre

– Fötterna har slutat svälla och även om de är ganska stora så stannar de på sina 47,5

– Jag spelar fortfarande dålig golf, men det beror mer på avsaknad av träning än kondition och rygg

– Jag har en sund inställning till mat och dryck, och jag väljer mina tillfällen att lyxa till det lite.

– Jag tycker det bästa av allt är att jag har gett mig väldigt bra förutsättningar till att leva ett långt och otroligt lyckligt liv, där jag själv väljer vart jag drar mina gränser, istället för att min kropp och hälsa tar de beslutet åt mig.

 

FAKTA:

– 77kg (197-120)

Midje mått 2012-04-01: 115cm (-13cm, -36cm totalt på 1 år)

Bröst mått: 2012-04-01: 108cm (-12cmm, -39cm totalt på 1 år)

Lår mått: 2012-04-01: 63cm (-3cm totalt på 1 år)

 

Och tillslut tar vi och avslutar med bildbevisen:

 

 

Kan jag – Så kan även du!!!

Vänta inte tills imorgon, och ge dig själv aldrig några ursäkter. Hårt slit, medvetenhet och att fram för allt ärlighet är ledord som är otroligt viktiga.

Vill du har hjälp, tips och peppning, så skriv i kommentarsfältet, ring mig eller maila mig. Jag kommer alltid peppa folk som vill bli bättre :)

Nu tar vi sista biten, med ännu mer målmedvetenhet och lite ytterligare hårt slit!!!

Jag hoppas att ni förstår att ingenting kommer gratis, men det kommer definitivt vara värt sitt dyra pris tillslut!

 

Mvh,

Kaptenen

 

kommentarer
  1. Anneli skriver:

    Skriver under…
    Det är inget race, det är en livsresa….
    Jäkligt imponerande och inspirerande att se förändringen på bilderna!

    • Johan Erixon skriver:

      Tack Anneli. Det är roligt att lägga fram dem sådär, för då.syns det ju svart på vitt vad man har gjort :)

      • Anneli skriver:

        Jag tittar nu o då på mina ”förebilder”. Dels gör det mig stolt ”jävlar jag har har klarat det” och dels ger det motivation att inte hamna där igen. För hälsans o välbefinnandets skull. Jag mår så mycket bättre nu. Lättare liksom, med allt.

Kommentera

