TGIF det kunde inte vara skönare ;)

Publicerat: 26/10/2012 i Uncategorized

Bomber och Granater vad skönt med Fredag!

Jag hoppas att ni hittade lite motivation i mitt förra inlägg och inser att det är bara är att sätta fart direkt för att nå era mål!

Så vad har Erixon sysslat med sedan sist? Jo jag har jobbat som ett odjur, överdoserat vitaminer, medeciner och andra naturliga ämnen för att bli kvitt min förylning, fått godkänt att träna hur hårt jag vill för sjukgymnasten…. och ja jag har väll tränat, ätit och sovit resten :)

3 längre promenader har det blivit i veckan eftersom jag ej kan träna så mycket med den förkylning som jag har dragit på mig. Känner verkligen för att börja springa och köra mer intervallbaserad träning igen. Promenader i all ära, men här behöver vi frigöra endorfiner och få lite adrenallin att flöda! Kostmässigt försöker jag som sagt äte mindre och oftare i egenskap att vänja mig vid lite mindre portioner igen. Jag tror inte direkt på att ämnesomsättningen höjs sådär dramatiskt, utan mest för att det funkar OK för mig i syftet att bli mättare på mindre mat långsiktigt. och vänja psyket vid mindre portioner. Sallad, fågel och fisk är stående inslag som vanligt.

Jag var och även och kollade Mjölby Crossfit’s nya box uppe i BTK Möllans gamla lokaler i veckan och det såg riktigt fint ut. Grattis till ett väl utfört arbete och lycka till framöver! Inspirerande att se! Jason Small som har hjälpt mig oerhört mycket med min träning och kost är ju hängiven Crossfit utövare, så jag kommer nog säkert slussas in på några pass i vinter.

Igår fastställde vi budgeten för 2013 på jobbet och idag har det varit mest lite småplock och annat för att komma ifatt från semestern. Måndag flyger jag till Paris för att jobba i 3 dagar utanför staden, och sedan så är snart den veckan slut också.

Blir ganska mycket resor fram till slutet av året där jag troligtvis tar lite ledigt och får kvalitét med familj och vänner. Var länge sedan jag hade ledigt i mellandagar osv, så det är dags att ta vara lite på tiden nu när det ser bra ut i kalendern. Största fördelen med mitt jobb är ju att jag har en hel del ledig tid till mitt förfogande och kan planera lite längre resor och så ett par ggr om året. Eftersom Mamma är sjuk här hemma nu så blir det inga privata resor på ett tag, utan jag får nöja mig med de 11 veckor utomlands som jag har haft iår. Målet var att öka förra årets 10 veckor till 12, men jag tror inte att jag kommer nå dit då förutsättningarna har ändrats dramatiskt. Kan vara skönt att vara hemma en del privat då jag endå reser så pass mycket i tjänsten och utan problem spenderar mer än 50 nätter på hotell per år.

Det har varit grymt drag runt bloggen sedan jag kom hem från USA och jag tycker det är roligt att så pass många finner det intressant att läsa om vad jag sysslar med om dagarna :) Tack för allt stöd och pepp runt min mors sjukdom och även för de vänliga orden som ni har skrivit, ringt och framfört till min Mor! Jag vet att hon är evigt tacksam!

Nu är det fredag, helgen ser ganska behaglig ut och jag hoppas att förkylningen släpper! Ha det så fröjdigt!

//Kaptenen

image

Kommentera

