På resande fot….

Publicerat: 30/10/2012 i Uncategorized

Tjenare alla läsare.

Efter en kanonstart vecka så är jag nu ute på resande fot i Europa och har befunnit mig i Frankrike sedan i Måndags.

Eftersom jag fortf känner av mig förkylning så tränar jag inte utan fokuserar på väldigt bra kost och vila. Helgen gick bra förutom lite alkohol som var oplanerat i Lördags. Dock så handlar det ju om att minimera tillfällena och jag brukar sköta det där väldigt bra. Ibland känns det mer rätt än annars att dricka lite och detta var en sådan kväll helt klart :)

Jag åkte från Linköping klockan 06.05 igår med KLM till Amsterdam och sedan vidare till Paris. Imorgon förmiddag gör jag samma resa ytterliggare en gång, så jag befinner mig i Linköping igen imorgon eftermiddag. Det är ganska mycket resor med jobbet nu medans jag försöker minimera de privata utflykterna. Österrike, Norge och Tyskland kvar det här året minimum med jobbet. Min kära mor får sina första behandlingar i veckan också, så jag vill finnas hemma i helgen och visa mitt stöd :)

Käkat mest sallad och frukost den här veckan. Blir lite annordlunda uplägg när man reser, men jag försöker kontrollera det bra. Tappar oftast lite i måltidsfrekvens men blir inte mer KCAL äver en dag. Sedan vet man ju inte så mycket om råvarorna osv, men man får väll hoppas att man får i sig hyffsat käk. Det blir lite Musli med något bröd och frukt och kaffe till frukost och sedan någon sallad på lunch och kvällen oftast. Ibland hinns ej lunch och då kan det bli något rejälare på kvällen som idag.

Just nu sitter jag på Best Western Charles De Gaulle och jobbar undan veckans mailskörd. Bara för att man är och jobbar hos kunder så undgår man ju inte den mailskörd som byggs upp under dagarna. Brukar bli ganska tunga kvällspass för att få svar till alla och se till att saker och ting flyter bra.

Annars är det resdag imorgon vilket innebär att cirka 4h effektiv spenderas på flygplan och 6timmar spenderas på flygplatser jobbandes med precis samma saker som jag styr med just nu. Det är jobbigt ibland men man får vara glad att man sysslar med något man tycker om :)

Men nu är det dags att forsätta jobba lite innan det blir middag i restaurangen vid

Ha det prima //
Kaptenen

Kommentera

