Ny vecka – Nya möjligheter

Publicerat: 05/11/2012 i Uncategorized

Måndag morgon… Mer glamour än såhär blir det nog fan inte asså!

Har haft en oerhört lugn och stillsam helg. Motion, mat och umgänge med vännerna har tagit upp mestadels utav tiden. Hade lite andra planer, men som vanligt blir det ofta inte riktigt som man tänkt sig. Inga konstigheter utan bara att ta det som det kommer :)

I fredags var jag ute hos min Mor en sväng och på Lördagen var jag i metropolen Mjölby och såg mitt älskade United slå Arsenal med 2-1… Klasskillnad får man väll endå säga om matchen! Nu har ju NBA säsongen börjat borta i USA, så det blir ju en del matcher också som passerar gluggarna. Igår kollade jag 4 matcher NBA och 1.5 match NFL. Hade som vanligt problem med att sova, så det blev att ligga i sängen och vrida och vända bra länge. Ingen höjdare!

Har inte riktigt blivit av med hela förkylningen utan får limitera motionen till länge promenader och lågintensiv förbränning. Det är ju trots allt ganska skönt ute fortfarande jämfört med vad som komma skall, så det är bara att klä på sig och knalla runt ån. Den här veckan har jag börjat lyssna lite på musik när jag går också. Jag använder annars aldrig musik vare sig när jag springer eller går, men tänkte att jag behövde testa något nytt. Varit ganska skönt endå kan jag tycka!

Ett annat tips för motivation är ju att handla nya träningskläder, skor eller prylar som förgyller din träning. Själv har jag ju en ganska diger uppsättning utav det mesta, men har försökt rensa lite bland utbudet. Jag föredrar att träna i funktionsmaterial och de slits ganska lite, så det finns en salig blandning utav grejer hemma hos Erixon. Ett märke som jag verkligen gillar är Amerikanska Under Armour. De gör snygga och sköna kläder med bra passform och egenskaper. Jag använder deras ”Coldgear” nu under vintern och ”Heatgear” under sommaren. Riktigt bra grejer! Har även köpt en del grejer till syrran och hon verkar gilla det också. Enda negativa är att prisklassen är sinnesjuk i Sverige som för de flesta träningsprodukter. Har ni inga problem med prislappen så är det bara att köra!

Vad det gäller skor (jag gillar ju skor väldigt mycket som de flesta vet) så springer jag oftast i Nike, men har även testat Adidas med positva resultat. Just nu är det Nike Lunarglide 4 som gäller. Köper alltid 2 par av samma modell så att jag kan ha ett par inomhus och ett par utomhus. När det gäller att basket är det lite annat, så då använder jag en herrans massa olika fabrikat. Jordan Brand, Nike, Under Armour, Adidas, Reebok… ja jag gillar variation må jag säga. Och tycker det är motiverande att dra på mig ett par fräscha dojjor när jag ska lira :)

Golflaget jag spelade i under mina college år var sponsrade utav Adidas, så jag gillar verkligen deras skor. Har fortfarande några par som jag använder ibland. Adidas i Europa har inte min storlek i sitt standard sortiment så det blir svårt att köpa här hemma.I nuläget använder jag dock några olika par från Nike. Eftersom jag spelar max 10 varv per år så blir det svårt att slita ut golfskorna ;)

I övrigt så blev det inte lika mycket skor inhandlade på denna USA resan som det brukar bli. Gick ej över 20-parsgränsen utan stannade nog runt 17 par eller något liknande + några par till syrran och Tina. Måste säga att jag var lite besviken på utbudet som erbjöds och de modeller jag ville ha var oftast slut i min storlek. Den enda butiken som verkligen levererade var VANS, och där blev det nog 10talet par totalt. Tur att det finns fler chanser att fynda på :) Shoppade inte så mycket kläder heller eftersom jag har det mesta jag behöver, utan det blev lite smått och gott som stod ut över det normala. Förutom den skräddarsydda kostymen till bröllopet blev det Lite T-Shirts och andra basplagg, nya badbrallor och shorts osv. Passade på att rena garderoben lite förra veckan och gav bort ett par svarta sopsäckar kläder igen. Bättre att folk som har användning för grejerna får dem! Jag har aldrig sålt saker på tradera eller blocket osv. även om mycket saker knappt är använda eller fortfarande har prislappar kvar på dem. Jag har så jag klarar mig och vet hur svårt det kan vara för överviktiga att hitta snygga kläder. Bara roligt om de kommer till användning!

Nu är snart fikarasten slut här och det är dags att kränga lite mer papper! Ha en fröjdig Måndag och ta hand om er!

// Kaptenen

Kommentera

