TGIF

Publicerat: 09/11/2012 i Uncategorized
Fredagar är alltid fröjdiga även om jag brukar kunna vara lite småsliten såhär efter jobbet!
Veckan har flytit på bra och det har blivit mycket bra kost och träning. Börjar trappa upp lite efter skada och förkylning och trots det bistra vädret så älskar jag att vara ute i skogen igen.
Det är ju inte riktigt lika mkt folk som stör och man får vara ganska i fred när det är regn och rusk. Det peppar en faktiskt att ta i lite extra tycker jag :)
Har haft en bra vecka annars förutom att det är tråkigt att min mor mår så dåligt utav sina behandlingar. Svårt att se henne så sjuk. Tur att Pappa och Frida tar så bra hand om henne. Extra stor cred till Pappa som är med henne på sjukan och tar hand om henne hemma :)
Kroppen börjar kännas lite mer i fas, så det ska ökas lite med träningen i helgen men sedan blir det 4 dagar på resande fot nästa vecka. Eftersom jag ska till Alperna och snölandskap får vi se hur träningsdosen ser ut.
Igår hade jag turen att stanna förbi Mangan och Monkan på en kopp kaffe på vägen hem, och blev då även bjuden på Torskrygg med potatis sås och grönt. Mycket gott!
Helgen blir väll i lugnhetens tecken eftersom jag har vit månad. Blir ingen fest förän Swedish House Mafia i Stockholm. Kan dock bli desto mer den helgen :)
Ska städa lite i eftermiddag och eventuellt ge mig ut och springa en sväng. Sedan blir det väll lite mat och soffhäng. Väldigt standard!
Imorgon tänkte jag ge mig ut och köpa något till min Far i Farsdag present. Och Söndag blir det att fira med familjen och sedan en lugn kväll i soffan förhoppningsvis. Åker mot Malmö för ett möte Måndag morgon och sedan bär det vidare via Köpenhamn och Berlin till Salzburg i Österrike.
Kan passa på att tipsa er som gillar Sneakers och streetwear at både Caliroots och Junkyard i Sverige har sina mid season sales just nu.
Mycket Nike SB och en hel del bra NB och vissa Quickstrike editions.
Fanns dock en sjuk massa fräscha sneaks på framförallt Caliroots (favoritbutiken i Sverige). Jag har dock redan fyllt kvotan för vanliga släpp iår och väntar endast på Holidaysläppen från Jordan Brand. Det är dyrt nog så att säga!
Annars har det varit ett ganska lugnt sneakerår jämfört med förra året. Jag har varit ganska selektiv och bara köpt ett litet antal Jordans. Har sparat 2-3 par till nästa år så man har lite fräscha saker att ta fram när vårsolen kommer :)
Själv hittade jag 3 par nya byxor imorse som jag hade glömt bort helt, så det får anses som positivt tycker jag! En bra start på dagen!
Annars blev det väll inte riktigt så mycket sömn som jag hade behövt, men så är det ibland. Somnade hyffsat tidigt men vaknade 01 och kunde inte somna om på ett par timmar.
Inga konstigheter dock. 05.00 ringde klockan och var på kontoret 06.30. Hatar att vara sen utan jobbar hellre undan allt på morgonen.
Ser fram mot en bra helg och hoppas ni gör det samma!
Ha det prima!
//
Kaptenen
Kommentera

