Jet Life

Publicerat: 14/11/2012 i Uncategorized

Jag har alltid sagt att det finns fördelar och nackdelar med mitt liv….

Det är som med alla jobb, alla intressen och allt man tar sig för. Man får prioritera för att klara av vardagen.

 

Senaste året har jag ju prioriterat mig själv och försöka komma underfund med den delen. Senaste veckorna har jag lagt prio på familjen och de runt omkring mig som har behövt mig. Jag tror det är viktigt att hitta en balans som man trivs med, och som gör att man själv mår bra också. Det går ju i perioder och även om det är tuffare nu så får man hitta de ljuspunkter som finns runt om kring en, och verkligen fokusera och njuta utav dem.

Jag måste må bra trots allt för att kunna vara där för mina familj och mina vänner! Ibland är det nog svårt för oss alla att acceptera detta, men i grunden så måste det vara så för att fungera!

Jag har alltid sedan jag ändrade min livsstil sagt att jag måste leva i nuet och ta en dag i taget. Försöka se det positiva, lyfta fram det, och inte bry mig om en massa småsaker och vad andra tycker. Jag lyckas allt som oftast bra, och jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad. De som förtjänar min vänskap och lojalitet får den.

Ibland lever jag mitt liv ”in the fast lane” och uppskattar inte allt det jag har. Det är då man kan få sätta sig ner och tänka igenom det. Verkligen strukturera ut vad som är viktigt för en själv. Jag tror hårt på lojalitet och ärlighet. Det gäller mig själv och andra. Jag måste tro på mina egna idéer och jag måste behandla mina närmsta efter samma förutsättningar. Ibland vill man för mkt, och då kan man få ta ett steg tillbaka och utvärdera igen. Förhoppningsvis hittar man rätt tillslut :)

 

Viktigast av allt är att man tror på sig själv, och de man älskar. Tillsammans kan man åstakomma vad man vill!!!

// Johan

 

 

 

 

 

kommentarer
  1. Toby skriver:

    Very true my friend

Kommentera

