Formcheck…

Publicerat: 15/11/2012 i Uncategorized

Tjeeeeeeenare!

 

Behövde bryta en negativ trend idag och hitta något som gjorde mig lite motiverad.

Jag skrev ju igår att ibland måste man fokusera om och acceptera att vissa saker bara inte fungerar.

Vad det gäller träning och rutiner så gillar jag ju ordning och reda oftast, men det jag gillar även att vara spontan i livet över huvud taget. Jag gillar äventyr helt enkelt. Se och testa nya saker :)

Idag var det dock dags att kolla till formen efter 10 veckor skadefrånvaro cirka, med endast lite promenader och kortare löpturer.

 

För att bevisa för mig själv att jag duger och gör saker och ting bra bestämde jag mig för att pressa kroppen och framförallt huvudet lite.

Springer ju oftast 5-8 km när jag vill träna, för där vet jag att jag kan hålla ett hyfsat tempo och få upp flåset. Kroppen pallar ett antal sådana pass per vecka.

Idag bestämde jag mig dock för att springa 1 mil igen, efter att bara ha gjort det en gång tidigare i somras.

Så dagens träning och feelgood känsla kommer från en sprungen mil och bra käk. Ibland krävs det inte mer.

Angånde formen så är den inte så pjåkig trots att jag ätit mer carbs, att jag inte kunnat träna ordentligt på 10 veckor, haft semester,ätit och druckit en del godsaker på sistonde…

Morgonvikt: 121.7kg ( 75 kg mindre än maxvikt)

 

Dags att  jag (och även du som läser) tar tag i den där saken de kallar ”livet” och kör stenhårt mot våra mål. Oavsett vad du har för målsättning med livet så låt ingen trycka ner dig eller säga att du inte kan!

NKV!!!

//

Kaptenen

 

kommentarer
  1. Maria F skriver:

    Härligt blogginlägg hörru! Frida berättade när jag träffade henne att du sprungit en mil förut, det är ju helt grymt bra efter så lång vila :) Kör hårt!!

  2. MR X skriver:

    Grattis till ett bra träningspass

Kommentera

