Lördag morgon…

Publicerat: 17/11/2012 i Uncategorized
Tjenare!
Underbart med helg fast inget speciellt står på agendan i helgen.
Kroppen är duktigt stum idag fortfarande efter Torsdagens löpning och det kommer att kännas idag när nästa hårda pass ska genomföras.
Men det är bara att bita ihop!
Igår var den sväng till Mjölby som gällde och annars i helgen är det väll bara chilla i soffan som gäller antar jag. Funderar på om man ska köpa något nytt fröjdigt TV-Spel att spendera lite tid med framöver. Behöver något att göra mellan alla basketmatcher som rullar hemma. Blir väldigt hårt fokus på kosten och formen nu i veckorna. Jag har ju ganska svårt att bara sitta och titta på film osv, speciellt själv. Blir lätt att jag blir för rastlös och går mig själv på nerverna.
Idag Friberg komma och umgås lite i LKPG. Får väll se om det blir ett ”stenålderspass” i skogen ;)
I Torsdags såg jag  och Tina dock ”The American” med George Clooney. Lite utav ett sömnpiller, men helt OK en Torsdag.
Somnade efter filmen gjorde jag varje fall då jag var sliten efter löpningen och för mycket hjärnaktivitet i veckan. Däckade helt utslagen men vaknade vid 5 som vanligt igår.
Idag vaknade jag också runt 05.00 men försökte somna om ett par ggr för jag behöver vila!
Nästa fredag är Swedish House Mafia på Friends Arena, och en helg i Stockholm. Det följs med Oslo Måndag-Tisdag och sedan är det sjukt strikt som gäller.
Håller på och skissar på ett mastodont upplägg för hur vi ska hitta formtoppen fram mot våren och ta tag i det där med att operara bort lite överskott.
Har slutat helt med dricka i form utav lightläsk och sådant. Kan bli något glas på helgen ibland, men i veckorna är det kaffe och vatten som gäller i form utav dryck. Har läst för mycket negativa forskningsresultat vad det gäller aspartam som sötningsmedel och viktökning och träningsresultat. Där av försöker jag varje fall dra ner så gott det går. Det är inte så stor uppoffring utan mer en vanesak tror jag.
Annars är kosten ganska varierad nu, men endå med struktur och tanke. När jag behöver energi fyller jag på, annars försöker jag ligga lågt. Igår var det räkomlett och kycklingbröst med rostade rotfrukter till lunch. 2 skivor bröd till det. Frukost var pumpernickel med räkost och en banan. Till kvällen får vi se vad som fallar i smaken normalt, men där brukar jag oftast inta ett lättare mål, då jag inte är speciellt hungrig och inte har lika lång tid på mig att förbränna det.
Tränar jag riktigt hårt blir det dock lite mer käk än om jag bara kör en PW eller liknande. I förrgår blev det en kebabsallad med fettfri dressing, lite bröd och fetaost vid 17.00 och sedan kesella lite senare på kvällen. Men då hade jag ju 10km i benen också.
Nu ska jag greja lite här på morgonkvisten innan det är dags för frukost!
Ha det prima mina vänner!
//
Kaptenen
Kommentera

