Och så var det åter Söndag!!!

Publicerat: 18/11/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Har precis varit ute och kört ännu ett bra pass i skogen. Det blir det 3e riktigt tunga bra passet sedan jag kom hem från Österrike i Torsdags, och det är lika bra att försöka hålla trenden vid liv!

Igår hade jag ju dessutom äran att få träna med 97 kg maskin – Anders Friberg. Han hade ju ”bara” avverkat 5.5 mil löpning denna veckan efter vårt pass och lägg där till lite fys och crossfit så förstår ni att grabben gillar att plåga sig själv! Inspirerande då jag vet hur hårt han sliter och vilka konsekvenser det har på övriga livet :)

 

Försöker sova mycket, men sover dåligt och oroligt. Vaknar ofta och har skumma drömmar. Men jag tvingar mig varje fall i säng i vettig tid och försöker ligga kvar i sängen på morgonen så att jag får lite vila åtminstone. Har som många utav mina närmre vänner haft problem med sömn i många år och har under flera års tid levt på mellan 3-4h per natt i långa perioder. Det blir ju en vana, men jag gillar den inte och försöker bryta den så gott det går! Led utav svåra mardrömmar när jag var liten och var ibland rädd för att sova. Kan inte säga att det påverkar mig nämnvärt idag, men det kanske har något med saken att göra. Ibland har jag samma dröm fortfarande, men har genom träning av att tyda dem lärt mig att väcka mig själv i de värsta delarna utav den. I en utav dem blir min Pappa mördad utav en bödel med en yxa. I en annan kör jag ut för ett stup med en trampbil och faller i en evighet mot säker död. I den sista så växer allt till abnormt stor storlek och jag blir liten, hjälplös och förstörd utav detta. Inte så många som vet om dessa drömmar, men nu så vet ni det också om mig! Dessa tre drömmar har varit återkommande under stora delar utav mitt liv.

Helgen har annars fortsatt i ett väldigt lugnt tempo. Igår efter vårt träningspass så stod matlagning och lite film på schemat. Både Anders och jag gillar att laga mat, och det blir ofta ganska rejäla saker när vi väl sätter igång.

Kvällens meny var enligt följande:

Laxknyten – Lax, Röd lök, Morot, Körsbärstomater i folieknyte. Salta, peppra och häll på lime marinad samt olivolja. Dessa grillades på gasolgrill tills rätt konsistens och smak uppfyllts.

Till laxknytena serverades grillad sparris och kokt potatis med romsås. Det blev även en sallad till detta.

Eftersom vi ofta är ganska hungriga när vi lagar (blir alldeles för mycket mat) så fick vi ringa in Tina också som jag visste jobbade till 16 och inte skulle ha något emot varken att slippa laga mat eller kolla på film.

Hur som haver så smakade det riktigt bra, och det är en enkel och god maträtt som jag verkligen kan rekommendera. I dessa knyten kan man även ha torsk och diverse andra grönsaker och rotfrukter, samt valfri kryddblandning.

 

Lite nötmix, pringles, ben & jerrys och kaffe samt andra godbitar serverades och förtärdes i olika omgångar till filmerna under kvällen också. Oftast så brukar inte gästerna behöva gå hem varken hungriga eller törstiga när de har varit här :)

Eftersom jag inte har varken tid, tålamod eller ork ofta att se film normalt sätt så får ja passa på ibland. Sagt och gjort så brassade vi av 2 äventyrsfilmer som jag inte hade sett. Senaste Pirates of the Carribean och Prince of Persia. Båda höll väll sisådär kvalitet men funkade som lite lagom lördagsunderhållning.

 

Idag har jag annars unnat mig lite bröd till frukost och kollat 2 basketmatcher under morgonen från natten. Imponerade av lag som Memphis Grizzlies & New York Knicks medan mina Boston Celtics hade några tuffa matcher med Rajon Rondo borta. Bara att hoppas att de kommer igen starkt, och just Rondo hade ju 20 assist mot Toronto inatt.

Blir att käka lite rester här från gårdagen snart och börja ladda för en ny arbetsvecka. Har sjukt mycket att göra, så bara att hoppas att veckan går fort.

Det jag är mest glad med över helgen är annars att min kära Mor varit frisk nog att följa med min syster ut på ridtävlingar. Det är något som jag vet ger henne mycket glädje (och så även min syster såklart) och kommer stärka henne under veckans fortsatta behandlingar!

Ha en underbar fortsatt Söndag!

//

Kaptenen

 

 

 

 

 

 

kommentarer
  1. Emil Andersson skriver:

    Kriga kingen! hård träning och mycket jobb är det bästa för sömnen, har med lidit av mycket sömnproblem pga av diverse omständigheter, men det bästa är att rensa skallen med träning och jobb och sund kost :) hoppas allt är gott i övrigt.

    Mvh från Dubai

  2. MR X skriver:

    Det är så skönt att lida lite PIN ibland ju

Kommentera

