Nya mål, nya visioner och ett stadigt steg framåt!

Publicerat: 27/11/2012 i Uncategorized

Tjenare.

Jag sitter här på mitt hotell i Oslo och tänkte att jag skulle skriva ett inlägg innan jag börjar min färd hem mot Sverige och Linköping.

Imorgon börjar jag med sista fasen vad det gäller fokus på vikt i min satsning. Det är för att se hur stor förändring det blir på hud osv om jag smalnar av ytterliggare. Jag tror att i min situation så måste man vara villig att testa och offra allt för att nå sina mål ibland. Det som fungerar bäst för mig för att klara av hårda satsningar är att vara ganska extrem och deta upp det i delmål, med vissa motivationsfaktorer osv. Den här delen av året kommer alltså ej att fokusera så mycket på träningen som jag har gjort tidigare, utan det blir lågintensiv träning som gäller mestadels.

Jag behöver göra detta för lära mig om mig själv och för att bevisa vissa saker för mig.

Upplägget blir varje fall enligt följande:

Tidsperiod: 10 veckor

Genomförande: VLCD – Very low Calorie diet. Något som läkare rekomenderar för väldigt överviktiga och som använda i samband med exrtrem övervikt och Gastric Bypass Operationer bla. NI som läst bloggen vet att jag började min satsning med 10 veckor VLCD. Dricker gör vi vatten, kaffe och inget mer. Motion blir PW’s och lätt joggning och eventuellt något högintensivt om kroppen håller.

Fördelar: Jag kommer att ha 6 drinkar om dagen som jag ska dricka. Jag behöver inte fokusera på något annat, inte laga mat, inte handla, utan jag vet mentalt att det blir bara det här att äta. Det ger mig alla vitaminer och mineraler samt tillräckligt med KCAL för att jag ska klara mig genom dagen. Det är även en metod som jag tror stenhårt på och vet fungerar pga. tidigare erfarenhet.

Nackdelar: Träningen blir lite lidande då man inte har ork eller energi för att köra riktigt högintensivt. Det är jobbigt psykiskt ibland. Man kan vara otroligt hängig och trött.

Undantag: Det kommer göras 2 dagar uppehåll för jul. 24e och 25e december. Nyår kommer även ett undatag att göras. I övrigt är det full fokus som gäller.

Dagsformen:

//

Kaptenen

kommentarer
  1. MR X skriver:

    Tjena tjena,
    Välkommen hem, ja det låter ju som ett förnuftigt men tufft mål igen.
    Keep going
    /Far

Kommentera

