Finns det en vilja – Finns det en väg

Publicerat: 28/11/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Första dagen är nu snart avklarad och jag har försökt hålla mig fokuserad och inte tänka så mycket.
Blir ganska lätt när det är så otroligt mycket på jobbet som det är. Brukar vara bra på att fokusera trots hungerkänslor och viss trötthet.
Jag antar att man vänjer sig efter en så pass lång tid på KCAL underskott som jag endå har levt.

Annars är jag ju säker på att kropp och själ klarar så mycket mer än vad man tror bara man bestämmer sig. Jag har övervunnit många odds och rekommendationer från läkare osv för att komma dit jag är idag.
Jag hade inte heller speciellt bra betyg, ingen motivation att få bättre heller förän jag hittade något jag verkligen var intresserad av och förstod var ett måste för mig. Motivation i livet är A & O.
Är något viktigt för en, så tar man sig tiden att hitta en lösning – annars hittar man en ursäkt.

I övrigt känns det mest bra att vara igång och att jag tagit det beslut jag nu gjort för att försöka se vad som komma skall till nästa sommar. Lite utav att ”lägga grunden” kan man väll säga, även om det har varit en otroligt lång resa hit.

Alltid svårt att fatta svåra beslut när man inte vet vad som kommer hända ens nästa vecka, men jag tycker att vissa saker måste man se långsiktigt på, medans jag försöker leva mer från dag till dag annars.

Har haft problem med att tänka lite för långsiktigt ibland och sätta väldigt orimliga krav på mig själv.
Jag är ju långt ifrån perfekt, men försöker gå ut varje dag och bli bättre mot mig själv och andra i min omgivning :)

Just nu blir det att greja lite här hemma, sedan funderar jag på att se United spela klockan 21.00 om jag orkar! Jag ska köra till Skåne klockan 05.00 imorgon bitti och sedan hem på kvällen. Det finns alltid saker att göra mao.

Ska försöka blogga lite mer nu när jag ska lägga mer fokus på mig själv ett tag. Tänker även försöka slappna av och komma ifrån sociala medier lite. Jag gillar ju sällskap och att snacka med folk i min omgivning, men måste blir bättre på att slappna av osv, så ett litet break är nödvändigt.

Så fortsätt titta in i bloggen så får vi se vad vågen står på nästa söndag 9:e December.
//
Kaptenen

Kommentera

