Grymt skönt med Fredag

Publicerat: 30/11/2012 i Uncategorized

Det är äntligen Fredag och efter en hel del jobb den här veckan känns det extra skönt.

Varit iväg 3 utav 5 dagar på resande fot och även jobbat från diverse hotellrum och hemma en hel del. Det är nog den intensivaste perioden arbetsmässigt jag upplevt och det kommer ju en hel del press med det. Pengarna rullar inte in till företaget av sig själv, och kunderna blir inte glada om de inte får den bästa möjliga servicen som vi kan erbjuda. Detta är ju mitt ansvar, så det är bara att köra på.

Nästa vecka kommer broder Noppechkin hem till Sverige och gästspelar. Tyvärr har jag blivit beordrad ner till Tyskland för en massa möten och en julmiddag hos en kund. Så jag hoppas jag hinner träffa honom något. Vore synd annars :(
Saknar tiden då han bodde hos mig förra året runt den här delen utav året och under sommaren. Jävligt mycket roligare hade jag det och han är alltid ett grymt stöd för mig när det gäller träning och allt annat i livet :)

Finns ingen transport hem sent Fredag kväll från Berlin, så det blir att resa på Lördag också. Veckor med bara 1 dags ledighet blir jobbiga, men just nu hjälper rutiner och mycket att göra att hålla skallen på rätt fokus och hindrar den från att tänka negativa tankar.
På tal om transport har jag denna veckan kört 250 mil extra mot normalt i tjänsten och mestadels i snöoväder…. Man kan ju lugnt säga att jag redan är trött på skiten!!!
Ge mig sommar nu va! Tror som vanligt på bästa sommaren någonsin. Då ska man veta att jag hade en helt outstanding sommar iår. I princip från Påsk kan man säga…. Herre vilka fröjdiga minnen!
Lista på gött från i sommras:

5 veckor semester i USA
Kanye West & Jay Z i Globen
5 dagars på Mallorca med bästa Noppechkin
Bruce på Ullevi + Helg i GBG med Martini och Råsberg
Loftahammar – Alltid fröjdigt!
Way out West – Kan har varit bästa helgen på hela året. PERFEKT väder i princip och sjukt mycket bra musik och åter igen Martini och Råsberg som sällskap
Konsertmässigt har det ju varit ett grymt år också… några artister som avverkats:

Bruce Springsteen, The Killers, Sigur Ros, First Aid Kit, Common, Kanye West & Jay Z, Swedish House Mafia, Florence & The Machine, Yelawolf, Looptroop, Kraftwerk, The Soundtrack of our lives, Franz Ferdinand, Bon Iver, Refused, ASAP Rocky, Laleh m.m

Börjar så sakta fundera lite över resor osv. till nästa år. Skönt att ha något att se fram mot. Har ju varit utomlands cirka 10-12 veckor på div resor privat i år, och det bör nog bli något liknande nästa år.
Kommer ej resa något speciellt fram till Maj månad, men desto mer efter det är planen. Vill ju klara vissa personliga mål och uppgifter innan jag ger mig ut och förstör saker och ting med ett par hädiska semesterveckor. Man lär sig efterhand hur man fungerar som människa. Naturligtvis är balansen livsviktigt, men man måste i olika faser också prioritera vad man behöver för att njuta så mycket som möjligt av livet.
Saker som lockar lite är just nu: Kings of Leon i Berlin, Summerburst, WOW, Barcelona och lite annat smått och gott.

Kort från bröllop i USA i Oktober:

suitup

Tredje dagen utav VLCD’n börjar lida mot sitt slut och kroppen börjar bli riktigt tömd och fokuset prövas hela tiden. Det är lätt att tappa spåret och konceptet av det hela, så bara att fokusera och försöka vara positiv. Imorgon bör det enligt mina erfarenheter börja släppa efter lite. Tar det väldigt lugnt med träningen nu i början när kroppen vänjer sig. Det är grymt viktigt att man förstår det och endast gör dessa experiment med kroppen efter att man kollat sig hos läkare och vet hur man mår i övrigt. Det är alltså otroligt påfrestande för kroppen att leva såhär i 10 veckor. Jag är ju en person som tänker och analyserar mycket vad det gäller mig själv. Så det är bra att träna även skallen ibland :)

Dagens lunch och nöjdheten som kommer efter ett riktigt skrovmål! ;)

lunchnylle

Fortfarande svårt med sömnen. Somnar väll hyffsat för en gångs skull, men har sjukt konstiga drömmar och sover oroligt. Vaknar tidigt också.
Försöka hålla sig aktiverad så man fokuserar på rätt saker, samtidigt som man slappnar av. Låter inte så lätt och är det inte heller, men det blir nog bra det här.

Lite sköna svenska skivor jag lyssnar på just nu:
Kartellen – Ånger & Kamp
Lorentz & Sakarias – Himlen är som mörkast när stjärnorna lyser starkast
New Kid – Alexander JR Ferrer
Stor – Rom & Kush
Niklas von Arnold – Relations
Alexis Weak – Till minne av
Grillat & Grändy – Gendish & Gäris

Ha en fröjdig start på helgen nu alla läsare!
//
Kaptenen

kommentarer
  1. Jag. skriver:

    Du är så grymt duktig! Kämpa på :)

Kommentera

