Sunday – snart dags att kliva på en ny vecka :)

Publicerat: 02/12/2012 i Uncategorized

Tjenare alla läsare!

Nu börjar ännu en helg lida mot sitt slut, och jag har hitintills gjort precis så som jag aviserade att göra – Jag har vilat.

Fredag kväll så var jag ensam hemma och bara tog det lugnt stora delar av kvällen. Kollade TV, försökte slappna av osv. Det gick väll sådär och jag klättrade på väggarna ett tag innan jag gick över till Tina och chillade ett par timmar.

Känner mer och mer att jag har saker som jag behöver komma underfund med och att jag behöver hitta lösningar på vissa problem. Just nu är det slappna av och bli bättre på att ta hand om mig själv och den stora press jag sätter på mig själv. Det är viktigt att vara hård, men ändå kunna hantera dessa känslor. Jag måste lära mig att slappna av, klara vara själv och leva i nuet. Inte låta omgivningen påverka den person och människa som jag vill vara. Ingen är perfekt och definitivt inte jag. Så nu handlar det om att försöka ta mig till den person jag vill vara :) Det är prio 1 just nu tillsammans med att köra mina 10 veckor VLCD och förbereda mig inför OP så bra som möjligt.

Det handlar inte om att stänga ut folk osv, men det handlar om att känna att jag har koll på mina prioriteringar och att jag fokuserar på rätt saker. Min familj och mina vänner vet ju vart de kan få tag på mig och de är alltid välkomna i mitt liv =)

Hungerkänslorna börjar varje fall släppa nu, och kroppen börjar ställa om sig. Det är skönt!

Igår startade jag dagen med en promenad runt ån med Adell och sedan blev det kaffe och youtube några timmar innan Robban kom och vi slog oss ner i ”Sport Soffan”.

Där i soffan startade jag projektet att ha den slappaste Lördagen jag kunde tänka mig! Och slapp blev den!!!! Med en match på varje skärm under dryga 11 timmar han vi avverka 8 fotbollsmatcher och en hel del vinterstudio….

Gick bra med avslappningen tycker jag generellt och det känns som ett steg i rätt riktning. Huvudet fick vila en del varje fall och jag försökte fokusera på att slappna av :)

setup

Här är en bild från soffan igår när West Ham & Chelsea var på väg ut för London derby! På den lilla 50″ i hörnet är det snart dags för skidskytte i det här läget :)

Får se hur mycket bloggande det blir framöver, men en sak är säker att det blir minst ett inlägg varje söndag när det är invägning. Kommer ha en sjukt busy vecka där höjdpunkten är en föreläsning med Jonas Colting på Tisdag kväll. Har ni ej läst om honom föreslår jag att ni googlar. Sjukt imponerande kille med en hel del roliga träningsmetoder och filosofier! Annars blir det jobba väldigt mycket och Tyskland en sväng för jobb också.

Ha en fröjdig söndag nu, så hörs vi i veckan eller på invägningen om en vecka. Då räknar jag att 120kg’s gränsen ska vara ett minne blott.

Dags för en PW!!!

// Kaptenen

pure and simple truth

 

 

kommentarer
  1. MR X skriver:

    Hej igen,
    Ja det verkar som helgen blev en riktig pärla med segrar både bär Manu och Spurs….
    Sen han du ju med en liten tur till lilla Älvan med, så det var en riktigt myshelg vad jag förstår

Kommentera

