Invägning & lite från veckan som gått.

Publicerat: 09/12/2012 i Uncategorized

Tjenare,

Det var ju några dagar sedan som vi hördes nu, och jag har haft ett ganska fullt schema.

Jag har jobbat mycket, varit på en mycket intressant föreläsning med Jonas Colting om hälsa och träning, och sedan så har jag varit i Tyskland och jobbat några dagar. Så idag är faktiskt första dagen som jag är ledig denna veckan då jag reste hem från Tyskland i Lördags.

Mer om föreläsningen senare. Först går vi till dagens invägning.

Jag har nu kört första veckan drygt på min VLCD och det går väll hyffsat framåt kan man säga. Känner mig OK i skalle och kropp förutom att jag är lite mer sliten än normalt. Men det är en känsla som man vänjer sig vid och som är ganska normalt under dessa förhållanden.

Högsta vikt: 197kg

Startvikt vecka: 121.7kg

Invägning 1: 118.2 kg

Resultat vecka: -3.5kg

Resultat totalt: -78.8kg

En helt klart positiv vecka och en bra start på den här lite intensiva och hårda fasen. Har fått sitta och titta på när folk ätit julbord, druckit pilsner och festat, men det är det förhoppningsvis värt i slutändan :) Jag får ju bara en kropp trots allt att ta vara på!

 

Jonas Colting höll i Onsdags en mycket inspirerande föreläsning och träning och hälsa. Som vanligt får man vaska lite bland teorier osv för att ta ut det som man kan använda sig av i sitt dagliga liv, men han var verkligen inspirerande. Han har ju vunnit Iron Man och Ultra Man ett par ggr och får väll anses som en utav världens mest vältränade personer, åt minstonde vad det gäller konditionsmässiga grenar. Hans böcker är även de positiva och jag kan verkligen rekomendera ett besök på hans hemsida (www.colting.se) och ett inköp av hans senaste bok: Den nakna Sanningen.

Annars försöker jag köra på i vardagen och inte tänka för mycket, även om jag misslyckas horribelt stora delar utav tiden så är det något jag försöker jobba på hela tiden. Jag har lyckats slappna av lite mer varje fall och det ser jag som positivt. Det är något jag behöver jobba vidare på för att må bättre, och det ska jag också göra.

Igår vad broder Norberg hemma från Spanien med Eli en sväng och det var riktigt roligt och trevligt att träffa dem igen. Martini och Noppes syster Tina hängde med också och det blev en riktigt trevlig kväll =)

Snart dags för en promenad i kylan. Det behövs att komma ut lite då jag suttit mycket inomhus denna vecka. Imorgon ska jag jobba hemifrån så att jag kan vara ute hos mor på landet. Ha en fin dag och ta hand om er alla läsare!

Avslutat med lite bilder från veckan:

20121209_004326

Noppe, ELi & Martini

20121208_185527

Julpyntat lägenheten lite. Känns mycket hemtrevligare nu!

20121207_174012

På väg till julmiddag med en kund i Tyskland.

20121207_141523

Tysk vinter

20121207_085201

Paul på båten till Tyskland

20121207_073348

Sliten gosse dricker morgonkaffe på Mc Donalds i Danmark.

20121205_085750

Nytt Nato på en av klockorna.

20121204_120517

Slappa hundar :)

20121202_141452

Älvan under vintertid

 

// Johan

 

 

 

kommentarer
  1. MR X skriver:

    Hej Grabbhalva,
    Grattis till viktminskningen och den fina juldekorationen du har gjort

  2. Jag. skriver:

    Snygg klocka! Blått är flott ;)

Kommentera

