Invägning – Att spränga gränser, bryta ny is osv….

Publicerat: 16/12/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Jag är ofta extremt självkritisk och det är väldigt sällan jag är nöjd med mig själv. Känslan är oftast att allt kan bli bättre och det stämmer ju till viss del.

Idag är jag dock nöjd. Jag har slitet länge och extremt hårt för att komma till detta delmål och det är med lite tårar i ögonen som jag skriver inlägget.

Till fakta:

Högsta vikt: 197kg

Startvikt vecka: 118.2kg

Invägning 2: 115.2 kg

Resultat vecka: -3.0kg

Resultat totalt: -81.8kg

Som ni ser har jag alltså tappat mer än 80kg totalt under min resa, och det är ju en hel del. Ibland måste man titta upp från ritbordet och inse att man har kommit en lång väg. Jag känner mig inte ”klar” för det blir man ju sällan, men allt slit har ju varje fall gett en viss mått utav resultat och belåtenhet. En ljusning i min vardag och något som jag faktiskt kan känns mig väldigt stolt över – För jag har gjort det själv, med en stor dos hjälp såklart, men endå jag som har slitet häcken av mig för att nå hit i flera års tid.

Visst, jag får mer och mer lös hud, men det finns en lösning på det problemet också. Det viktiga är att jag fortsätter att tappa vikt så att jag kan nå en lagom trivselvikt där jag ger mig bästa förutsättningar för att genomföra en operation för att ta bort överskott av hud.

Nu ska jag oavsett vad som händer idag vara jävligt glad och gå med huvudet högt, för detta känns viktigt för mig.

Ha en fin dag!

// Kaptenen

kommentarer
  1. Anneli skriver:

    Ja för sjutton, sträck på dig!
    Och ett stort grattis till de hälsovinster det ger dig! Har du nån tanke på vilken målvikt du vill landa på eller tar du det lite som det kommer o hur det känns?

    • Johan Erixon skriver:

      Jo det är ju väldigt positivt ur hälsosynpumkt såklart :)
      Jag har faktiskt ingen direkt målvikt om jag ska vara ärlig, utan det handlar nog mest att känna sig nöjd och mår bra. Vi får se vart det bär av :)

  2. MR X skriver:

    Stort grattis och Du ta det lugnt på vägarna med inte bara på vågaen

Kommentera

