Sista arbetsdagen för året……

Publicerat: 20/12/2012 i Uncategorized
Tjenare!
Idag har jag avverkat min sista arbetsdag för året hoppas jag! Det har varit ett fint år karriärmässigt, även om det har funnits vissa tunga stunder i den ekonomiskt instabila tillvaro som Europa befinner sig i.
Personligen är jag mycket nöjd med mitt år, och hoppas att jag även har lagt en bra grund för nästa. Budgeten är tuff, men ska slås även nästa år!
För de som ej känner mig så nära och vet vad jag jobbar med så är det försäljning utav Tissue för ett Italienskt bolag. I runda slängar bör jag få iväg runt 20 000 ton Tissue och dra in 200+ miljoner under ett år. 20 000 ton kanske inte låter så mycket, men det är mellan 1300 och 1600 långtradare per år ;)
Jag gillar att jobba hårt i perioder för att senare kunna njuta utav längre stunder av ledighet. Jag har mycket ledigt tack vara att jag sliter hårt och spenderar mycket tid på jobbet och resande under stora delar utav året.
Har dessutom förhandlat mig till ett vettigt kontrakt som ger mig mycket frihet att utforska världen och besöka alla mina vänner så ofta det går.
Veckan som gått flyter hitills på bra. Det är 4:e veckan med VLCD totalt och den 3:e och sista invägningen innan jul och nyår är på Söndag. Första invägningen kommer sedan att vara Söndag den 6e Januari. Inte för att jag kommer ha fritt spelschema så länge, utan mest för att jag ej vill gå och fokusera för mkt de dagarna jag är ledig. Jag kommer ge mig själv 3 dagar fritt under denna period totalt, och då gör jag som vanligt vad jag vill :)
Det är mitt sätt att motivera mig själv och orka med 10 hårda veckor. Jag har tidigigare erfarenhet utav samma upplägg och tvivlar ej på dess effektivitet.
Hoppas på en stark vecka och peppande motivation att ta mig in mot en skön jul! Ska bli roligt att spendera lite tid med familj och vänner.
Värt att notera är att tappar jag ett par hekton till så har jag tappat över 50kg sedan jag startade bloggen på sen-våren 2011 och närmar mig -85 kilo totalt.
Imorgon Fredag ska jag till Europa Möbler i Motala och kolla på ny säng. Jag gillar att stödja folk i min närhet, och lokala affärer, och kan därför råda er att ta er en titt nästa gång ni är i stan. Familjen Friberg bjuder på utomordentlig service och en trevlig butik med gott utbud och kvalitét. Efter detta så ska lite julhandling göras med kära Mor som får följa med ut och rasta sig lite :)
Andra positiva saker värt att notera är att:
  • Nr.1 och det som får mig att bli gladast är att Mammas tumör har minskat i storlek! Skön vetskap att ta med sig när Jul närmar sig!
  • 2 utav mina Julklappar anlände till Älvan (Mammas och Pappas gård) igår från England. Limited Edition Sneakers med lite udda utseende. Precis vad jag gillar :)
  • Jag plockade upp 5 olika sorters vin idag så att man får lite variation i vinförrådet hemma. 3 röda och 2 vita.
  • Hittade en sektion i skjortgarderoben med oanvända skjortor. Trodde först de bara var kemtvättade, men prislapparna satt kvar. BONUS!!!
  • Julklapparna är införskaffade och i vissa fall även levererade. Nu återstår bara att se ifall det blir succé i vanlig ordning ;)
  • Avd. Avstickare i vår: Första stoppet blir Bekker Finalen i Ishockey i Holland 13e Januari. Min goda vän spelar & jag tar chansen att njuta utav en grym helg!
  • Avd. Avstickare i vår: Andra stoppet blir en kombinerad affärs och nöjesresa till Barcelona i Mars. Skönt att åter besöka staden där jag senast bodde innan jag flyttade tillbaks till Sverige. Det vankas La Liga, San Miguel, stökerier och skönt häng med Noppechkin!
  • Det blir Amsterdamned tournament med Captain’s Finest även iår. 7e-9e juni kan ni njuta av Världens Snyggaste innebandylag i Amsterdam.
Nu blir att avnjuta en lugn kväll i soffan och bara njuta utav att inte behöva ställa alarmet imorgon.
Önskar er en skön start på Julen och en fin helg!
Ödmjukaste hälsningar //
Kaptenen
Kommentera

