Lördag förmiddag

Publicerat: 29/12/2012 i Uncategorized

Tjenare!

Var ett par dagar sedan vi hördes av, och här har det inte hänt speciellt mycket!

Vi var ett glatt gäng som firade en lyckad jul hemma hos mig lite på juldagen. Champagne, drinkar, pilsner, vin och tilltugg serverades i vanlig ordning. Började dagen med 2 pilsner hemma hos Tina:

juldagen2

Riktigt trevlig kväll och jag måste tacka Fredde, Gustav, Tina, Chexxet och Forss för det trevliga sällskapet. Alltid fint med goda vänner på besök.

Att det var glada gubbar som var här ser ni ju på värden nedan :)

juldagen1

Har spenderat december månad annars görandes en utav de saker jag är bäst på – att spendera pengar i överljudsfart. Har enligt Far ärvt denna egenskap efter min Mor. Tycker att det är ofantligt tråkigt att trängas i butikerna under mellandagarna, så passade på att handla lite extra julklappar till mig själv innan jul och det var ju dessutom lite sköna sneakers som släpptes dagarna innan jul.

Naturligtvis stannade det ju inte där, utan igår blev det även en tur på stan där lite div. saker inhandlades och tidigare i månaden var jag ju uppdaterade elektronikförrådet lite med ny Mac och Boxee Box bla. Nog för att jag är van att handla de mesta utav kläderna under mina resor i USA där priserna oftast är oerhört förmånliga, men att Svenska kläder och inhemska märken kan vara så pass dyra är ändå chockerande. Dock överväger glädjen att kunna handla i vanliga butiker (och lite skönare modeller) den saftiga prislappen. Skulle mest hänga med som sällskap till Tina, men lyckades spendera mer pengar än henne i vanlig ordning… UDDA!

Tina hittade dock en vass outfit till kvällens hemvändarfest på Mantorpstravet, så grabbarna får nog se upp ;)

Mitt favoritinköp under mellandagarna har dock inte anlänt ännu. Beställde en kontinentalsäng på Europa Möbler i Motala. Var där och provade en massa sängar i allt från ”normala” prisklasser till vad jag skulle vilja kalla ”sinnessjuka”. Något nytt svenskt märke som heter ”Elite Sängar” tyckte jag hade skönast säng, så det blev en ny säng från dem. Hoppas att denna investering lönar sig i längden då min sömn inte är mitt starkaste kort. Blir att göra om lite i sovrummet också när den anländer. Ska nog bli bra det där tror jag. Viktigt att ha det bra när man väl är hemma mellan alla resdagar.

Trots kass nattsömn igår så kravlade jag mig upp på morgonen och följde med Mamma till sjukhuset för att ta lite mer cellgift. Det var en kortare och mindre behandling, så efter ett par timmar var vi klara på sjukhuset och kunde ta oss mot Ica Maxi. Kan klargöra direkt att detta inte var mitt val utav varken tidpunkt eller affär för att fylla på kylen hemma hos mor! Istället för en skön eftermiddag så var det som att Hurricane Sandy svepte in över mig. Barn, familjer och folk i hysteri tenderar att sammanstråla på Ica Maxi tydligen. Dock ska tilläggas att för min Mor gör jag ju i princip vad som. Så det var bara att koppla på bästa humöret och stånga sig fram bland vrakdelarna som en rökdykare i aktion. Ett råd dock är att vara på Maxi precis när de öppnar eller en halvtimme innan stängning för att säkerställa er mentala hälsa osv.

Hitintills idag har jag inte gjort speciellt mycket. Jag är inne på min första balja kaffe och har avnjutit en shake såhär på förmiddagen. Har även hunnit påbörja det senaste numret utav magasinet ICON. En trevlig tidning som jag verkligen kan rekommendera. Jag läser ju annars mest Amerikanska GQ och div. andra utländska magasin när jag reser, men detta svenska tillskott är oerhört bra!

Icon Magazine

Jag är ju tillbaks i VLCD’n och kör stenhårt igen. Det finns ju inga genvägar och när jag väl summerar min resa så kommer nog många förstå att det är inga roliga uppoffringar man gör alltid, men att målet och hälsan definitivt gör dem nödvändiga och väl värda i slutändan :) Längtar tills Februari är slut och jag kan se vad denna 10 veckors period har åstadkommit och lägga upp planen för de kommande veckorna. Ett par tillfällen att njuta kvar dock innan dess och näst ut är Nyårsafton.

Ha en fin fortsatt helg nu och se till att inte stressa för mycket med bestyren inför nyår!

//

Kaptenen

Kommentera

