Invägning efter Jul och Nyår….

Publicerat: 06/01/2013 i Uncategorized

Tjenare!

Efter att ha festat på ganska bra med både mat och dryck under dagarna innan och runt Jul & Nyår så var det väll tur att jag visste att om jag bara slet på mellan tillfällena och hade rätt fokus så borde jag klara mig bra. Dock var jag ju lite nervös imorse får jag säga. Jag har inte kollat på vågen någonting utan bara litat på att jag gör rätt i min vardag och har planerat tillräckligt bra!

Högsta vikt: 197kg

Startvikt vecka: 112.8kg

Invägning 4: 111.3 kg

Resultat vecka: -1.5 kg

Resultat totalt: -85.7kg

Nu har jag alltså tappat mer än 85kg från min maxvikt. Mitt nästa delmål är att ta mig under 110 och sedan tar vi sikte på 90kg totalt.

Jag är nöjd och glad att trots att jag har en hel del som kräver mycket energi och tankar i mitt liv, så sliter jag på bra och förstår att om jag inte tar hand om kroppen nu så kan det vara kört. Ett steg i taget mot ett sundare liv!

85 kilo… det är inte så att man blir lite stolt över sig själv trots allt. Jag vet att jag har en bit kvar mot oerhört hårt uppsatta mål, men jag brukar inte vara den som ger mig i första taget, även om jag är den första att erkänna att jag har haft en hel del motgångar på vägen.

Gårdagen var en utav de bästa dagarna på länge tyckte jag! Började med J-VM och träning under dagen och sedan Cloetta Center för lite hockey och umgänge. Sedan blev det lite film i soffan innan jag var ute på stan och busade i trevligt sällskap :) Stort tack till Ida för matchbiljetter och det trevliga sällskapet på kvällen! Grymt kul alltid att umgås!

Efter utgången blev det NFL klockan 02.00 men tyvärr så förlorade Vikings mot Packers. Kul att sms’a med polarna i USA dock och få vara en del utav gemenskapen fast man är på andra sidan jorden! Sagt det förr, men värt att nämna det igen – Bättre vänner än vad jag har, kan ingen önska sig någonsin!

Ha en skön Söndag nu, så ser vi fram till nästa veckas invägning som är på Lördag morgon då jag tar eftermiddagsflyget ner till Holland sen.

Fridens

//

Kaptenen

kommentarer
  1. MR X skriver:

    Återigen en storstilad insats grabbhalva
    /T

Kommentera

