Lördag & Invägning

Publicerat: 12/01/2013 i Uncategorized

Tjenare!

Veckan har gått väldigt fort och jag har haft mkt att göra på jobbet. Det är lite kaos nu efter diverse helgdagar och annat så det finns att göra om vi säger så.

Sjukhuset med Mamma, lite tid med vänner och en ny säng har varit givna höjdpunkter den här veckan! Fått tillbaka min bil också och saker och ting börjar falla på plats lite med planering i vår. En sak jag har bestämt mig för är att vi ska ha sjukt kul i år jag och mina vänner, och ni kan följa mig på vägen här i bloggen. Ska försöka ta lite mer privata bilder så att det inte bara blir saker från bloggar och websidor som jag tycker är fröjdiga :)

Veckan har i övrigt varit helt OK förutom att jag har varit sinnesjukt hungrig i perioder. Mer än vanligt och det är ju inte så skönt kan man säga. Bara att bestämma över kroppen dock och övertyga den att maten inte behövs. Sagt och gjort så står vi här inför en invägning som blev imorse istället för imorgon pga. att jag ska till Holland och hälsa på vänner 2 dagar. Blir att äta lite gott och ta någon öl också, så det är ett lagom break nu när några veckor har gått sedan jul. Blir ingen frossa som vid jul utan bara lite socialt och trevligt.

Hur som helst – dagens siffror:

Högsta vikt: 197kg

Startvikt vecka: 111.3kg

Invägning 5: 110.2 kg

Resultat vecka: -1.1 kg

Resultat totalt: -86.8kg

Helt OK vecka där jag tror stress och lite annat har bidragit till att kroppen är lite orolig. Så länge vi knatar med 1kg’s intervaller neråt har jag alltid varit nöjd. Vissa veckor vet man ju med sig att man inte kommer tappa lika mkt om man slarvar eller har laddningsdag med mkt kolhydrater. Men det ger ju alltid med sig i längden :)

Hur som haver så ska jag få i mig en smoothie till frukost och lite mer kaffe och om 2 timmar ska jag börja röra mig mot flygplatsen. Alltid skönt med avstickare, stora som små, och jag ser fram mot att se goda vänner igen!

Ha en fin helg så hörs vi nästa vecka igen!

// Kaptenen

 

kommentarer
  1. Maria Finnved skriver:

    Jag är så sjukt imponerad Johan! Om jag får en PT-kund med bristande motivation ska jag säga åt hen (höhö så fick man använda det också) att gå in på din blogg!! :)

Kommentera

