Söndag är invägningarnas dag….

Publicerat: 20/01/2013 i Uncategorized

Tjenare!

Då mina grannar ägnat sig åt någon form utav eftersmula med efterföljande fysiska aktiviteter på synnerligen hög ljudnivå så vaknade jag jävligt tidigt och började kolla igenom årets avsnitt av På Spåret…. Japp, jag missar det oftast, men älskart :)

Jag har haft det mycket stressigt i veckan men bra. Jobbet är krävande just nu och tyvärr så har jag sovit dåligt ett tag och när jag sover dåligt länge så blir jag sjuk ganska omgående. En förkylning som snart har passaret var resultatet och nu är jag laddad för en ny vecka. Mycket livesport i veckan och även en hel del på TV. Idag är det ju dessutom Pappas favoritlag Tottenham mot mitt favoritlag Manchester United klockan 5. Viktigt att tröjan åker på i soffan och man peppar igång det! Kommer även få celebert besök i form utav den god Herr Martini, så det finns hopp om en mycket bra dag :)

Förra helgen var en helg i vänskapen, maten och dryckens tecken och således så var veckans resultat ingen självklarhet. Ser man till hur kroppen oftast behandlar sjukdom och hur förbränning osv påverkas då så ställde jag mig på vågen med en viss oro imorse. Jag har medicinerat mig själv med te, strepsil och diverse tabletter och mineraler under hela veckan och kände helt enkelt att det kunde vara lite osäkert det här….

Resultat:

Högsta vikt: 197kg

Startvikt vecka: 110.2kg

Invägning 6: 109.1 kg

Resultat vecka: -1.1 kg

Resultat totalt: -87.9kg

Åter igen kan vi konstatera att det går sakta men säkert åt rätt håll och trots att jag hade en ganska mustig helg så har veckans hårda arbete betalat sig åter igen.

Under 110kg för första gånden på vääääääääldigt länge och vi tar ni sats mot att tappa de 2.1 kg som återstår för att resultatet totalt ska nå -90 kg. Små delmål som driver en framåt är viktigt. 8e veckan på VLCD är nu avslutad och kroppen är sliten, men det är ju så att ett starkt huvud vinner över kroppen.

Gårdagen var oerhört lugn. Jag var på stan och spenderade lite tid för att få se lite folk och få lite luft. Inte så mycket vänner som bor i LKPG längre, så ganska sällan man springer på någon man känner endå. Känns lite småskumt!! ha ha…  Lite småinköp och en kortare promenad hans med också.

Under eftermiddagen kollade jag lite innebandy och sedan var jag hos Mangan och Monkan och spelade sällskapspel, drack kaffe och kollade sport större delen utav kvällen. Trots 80-tals temat på frågesporten så tror jag att jag vann alla 3 omgångar faktiskt…. Trots Mangans starka start ;) Allmänbildningen har jag nog ärvt från Far som är en gammal stormästare på TP och hellre löser korsord än pratar med resten av familjen vid Middagsbordet ibland! Japp den bjuder jag på Pappa!

Nu ska jag pallra mig ner till Hemköp för att fylla på lite depåer hemma och i mig själv!

Ha en fin Söndag – Det ska jag!

// Kaptenen

 

 

 

kommentarer
  1. TW skriver:

    Mäktigt

Kommentera

