En gång öronbarn… alltid…..

Publicerat: 07/03/2013 i Uncategorized

Tjenare!

Sitter i loungen i Amsterdam på väg hem från Tyskland. Har haft ett möte idag tidigt på morgonen och sedan flugit från Köln till Amsterdam.

Normalt har jag inget emot att flyga, men då jag har ganska känsliga öron drar jag mig lätt på öroninflamationer.. och igår började det känns som det var på G… Tog fart fram mot kvällen och en redan stressig och jobbig dag blev om än jobbigare. Men det är bara att knapra några panodil och bita ihop tills man kommer hem till örondropparna. Kan dock rekomendera dem som inte gillar att ha förbannat ont i skallen att undvika att flyga när man har öroninflamationen från helvetet. Det känns inte speciellt behagligt mao.

En natt med 2h sömn och ett morgonmöte senare var jag mer eller mindre zombie under förmiddagen. Suttit i telecall och skissat med massa strul på jobbet också. Bara att ta några starkare piller när man kommer hem och sedan sova förhoppningsvis!

Resan har varit tung och krävt en hel del fokus. Vi har lite grejer att rätta till i företaget och det blir därav mkt resor och kontakt med kunderna. Men det löser sig alltid!

Ibland ger kroppen Erixon en käftsmäll, ibland tvärt om.. nu kom det dock som en käftsmäll deluxe så bara att ta det lugnt och metodiskt och köra vidare! En öroninflammation är ju inte så farligt förutom den första smärtan och eventuellt innan trumhinnan spricker helt. Löser vi!

Annars är det som sagt ett flyg kvar tills jag är hemma i Linköping och det väntar en lugn helg i goda vänners lag. En sväng till Mjölby på Fredagen tror jag om jag mår OK och sedan middag och film i LKPG på lördag. Fröjdigt!

Ha det  bra nu så hörs vi framåt helgen!

//

Kaptenen

 

 

kommentarer
  1. MR X skriver:

    Du skall vara rädd om DINA öron, det vet du ju

Kommentera

