Tisdag…. Ett inlägg om motivation & vänskap =)

Publicerat: 26/03/2013 i Uncategorized

Gillar ju inte Tisdagar alls,

Börjar med en dagens outfit varje fall så får vi ju igång inlägget lite lätt och ledigt….

dagens 20120326

Det kan varje fall vara svårt att hitta motivation dessa sketna dagar…. Jag har som sagt varit i lite utav en svacka med motivation osv och då är det bra att gå tillbaka till roten av saker och ting.

Som de flesta läsare vet var jag ju väldigt överviktig under en period, och jag har en bit kvar på kroppsformen dit jag vill komma, även om vikten i högsta grad är rimlig. Vissa saker kan jag ju göra själv och vissa kommer korrigeras kirurgiskt.

Hur som haver är det många som frågar hur jag orkat träna klockan 5 på morgonen, kört 10-12 pass i veckan under vissa perioder och leva på stort kaloriunderskott under 2 års tid snart (straxt efter påsk 2011 startade jag min blogg).

Jag själv personligen gör det bara för min egen skull. Jag behöver inte bekräftelse eller godkännande utav någon annan. De resultat jag har sett och den förbättring i livskvalitét som jag har fått är fullt tillräckliga. Jag har ju varit extremt överviktig också, så det är ju svårt att jämföra mig med en ”normal” person. Det största är väll också att jag har tappat hela 90 kg i vikt och därmed har varit dubbelt stå stor som en normalstor svensk man. Lite udda, men jag själv är min största kritiker och jag är långt ifrån nöjd med vart jag är idag. Behöver bättre motor, mer muskler och kondition för att kunna leva det ”fria” livet som jag vill ha. Jag blir dock sjukt peppad av saker runt omkring mig när det gäller det driv jag har mot mig själv och den disciplin jag besitter.

Hur får jag motivation då? – En fråga jag ofta får… 

Jo jag jämför mig med mina vänner och vad de har åstadkommit många gånger och jag blir peppad när jag ser vilka stora framsteg som de gör i perioder både träningsmässigt och personligt.

Det kan vara allt från mina goda vänner på proffstourerna i golf – Gustav Adell och Anders Friberg mfl. De sliter otroligt hårt och är otroligt dedikerade.

Mina vänner Eric Haag, Jason Small och Andreas Hennerberg som alla inspirerar mig med sin träning, vältränade fysik och sitt driv, och sin tro på mig och vad jag gör. Jag har dem att tacka för att jag gett mig ut och träna många ggr :)

Supermammorna Tina och Anna som motiverar mig med hur bra de sköter familj och kombinerar det med sitt liv i övrigt, samtidigt som de alltid peppar mig!

Affärsmännen Pontus, Forss och Conny som alla är grymt driva i det de gör och inspirerar mig på sitt sätt!

Mamma & Pappa och Frida som allt finns där och tror på mig och stöttar mig.

Martini, Kecke, Noppe och alla andra vänner här nedan som peppar mig, alltid finns där för mig och som bidragit till att jag kommer kunna leva ett mer normalt och anpassat liv i framtiden:

Mikael Lindqvist, Hans Ebenman, Malin Andersson, Robert Åberg, Jerker Kvick, Sandra Ekman, Josefine Lundin Sköld, Daniel Bodenfors, Kristoffer Åkesson, Mattias Andersson, Cecilia Möller, Familjen Lilja, Emilia Rosenqvist, Tobias Wilhelsson, Daniel Demirel, Jocke Råsberg, Magnus ”Balla” Andersson, Ulf Waldebrand, Suzanne Norberg, Jennys Jansson, Lena Elf och Anders Skålehed, Familjen Johnson, Marie Montelius, Christian Sjöblom, Familjen Amilius, Dolla, Mattias Lihv, Jonas Wågman, Annika Souminen, Jon liedberg, Martin Bjanemar, Karin Palmér, Robert Pettersson, Daniel Holgersson, Håkan Martini, Emma Andersson, Elin Gustafsson & Jason Small, Adam Curry, Gabriella Hahn, Mats Jacobsson, Freek Joosten, Conny Jonsson, Paulina Tengvall, Jimmy Sandell, Stefan Möller, Paul & Kerstin Bengtsson, Robert Pärso, Robban Lindström, Rickard Virta, Margareta Fredricsson, Victor Gustavsson, Elin Berggren, Erik ”Sverik” Andersson, Josefin Leiman, Anna Kellander, Michaela Eriksson & Peter Andersson, Per Alf, Ida Lennartsson, Hannie Coldin, Mathias Tancred, Linda Carlswärd, Henrik Andersson, Peppe Fäldt, Björn Jedvik, Björn Möller, Johan Haldén, Gunnar Pettersson, Duong Ha, Karin Davidsson, Patrik Pettersson, Mathias Norr, Mattias Filipanics, Jimmy Johansson, Niclas Johansson, Herman Carlsson, Magnus Billman, Andreas Hennerberg & Anna, Carmen Nilsson, Monkan & Mangan, Sebastian Aurelius, Gustav Andersson, Magnus & Anna Karin Andersson, Carl & Emilia Agnebrink, Jocke Lord, Emiel Van Rijsewijk, Norsken, Marcus Fredricsson, Emilia Jensen, Daniel Forss, Maria Finnved, Eric Carlsson, Christoffer Karlsson, Gustav Adell, Adam Hylén, Pernilla Auer, Elin Enehed, Linda Ericson, Johan Lindgren, Anders Friberg, Malin Liedberg, Marcus Bergmar, Fredrik Andersson, Ellen och Johan Corke, kompisarna på Swedish Tissue, Elenor Jakob Furland, Håkan, Linn och Cim, Farmor, Git, Anna Tomphson, Ulrik Jonsson, Emilia Olsberg, Martin Engström, Peter Donnie Lahdo, Josefine Wahlbeck Hermansson, Suzanne Martini, Markus Lundh, Daniel Azghoud och Ann Rejmstad, Hanna Malmén och Johnny Bjurström, Daniel Pitkänen med familj, The Stuckey Family, Kjella

Skulle jag dessutom behöva mer peppning så tar jag fram korten, och visar för mig själv att jag har kommit en lång väg och om man sliter röven av sig 24/7 så kan man åstakomma det mesta….

Motivation 3

Motivation 2

Motivation 1

2005 vs 2011 Edition

2013-1

2013-2

evo

Ha det fint. Nu är det dags för mig att träna igen, jag blev på något underligt sätt sjukt motiverad!

Åter igen,

TACK FÖR ALLT!

// Johan

kommentarer
  1. Elin skriver:

    Du är grym<3<3<3

  2. MR X skriver:

    Härligt grabbhalva
    Får vi hoppas spanien går i lås med

Kommentera

