Tisdag.. normalt en skitdag, men idag alldeles utmärkt!

Publicerat: 09/04/2013 i Uncategorized

Tjenare!

Peppad idag då jag varit på sjukhuset med mor och far och röntgat och pratat med läkare osv. Har gått och varit nervös länge men det verkar som att tumörerna osv. är så bra som de kan vara. Mor kommer ju aldrig bli frisk utan det vi kämpar för ät ju att hålla det hela i schakt och se till att hon mår så bra som möjligt :)

Fick assistera vid lite olika besök och ärenden också innan jag begav mig hem för att jobba lite och plocka i lgh. Jag hatar verkligen  att städa mer än något annat i princip, men nu var jag tvungen då lite hantverkare ska styra lite i köket i veckan. Tvättmaskin och diskmaskin ska kopplas in bla.

I övrigt så blev det lunch på Djingis Kahn med mor. Wokade grönsaker med kyckling och biff samt sallat och till det citronvatten. Gillar både ris, nudlar, vårrullar, bröd osv skarpt med det finns inte utrymme för det i min kost just nu. Försöker äta mkt ekologiska grönsaker och så ”rent” och närproducerat som jag kan. Inte alltid lätt och det blir en del fisk och kyckling från andra källor, men jag försöker varje fall :) Passade även på att köpa 10 par strumpor. Jag gillar ju att använda strumpor max 5ggr för sedan tycker jag de är stela och osköna och slänger dem. Oftast använder jag dem bara 1-2 ggr. Brukar passa på att köpa massa strumpor inför sommaren på Japanska Uniqlo, men nu har jag inte varit i några storstäder på ett tag så har ej fått tag i några :(

Varje fall kollat igenom vårskorna och sommarskorna och konstaterat att det fattas inget direkt. Hade 20 par lågskor cirka som funkar, så det blir nog bra det där. Ställt undan vinterskorna och plockat fram lite vårmodeller. Precis avklarat en PW och nu käkar jag några morötter och en proteinbar och sedan blir det gymmet om en stund.

Hoppas ni läsare har det bra och sköter om er!
//

Kaptenen

kommentarer
  1. Klara skriver:

    Haha, jag använder mina strumpor tills det går hål på dem :)

Kommentera

