12 veckor – ett mål – ett fokus!

Publicerat: 09/12/2013 i Uncategorized

Jag vet inte om bloggandet kommer bli speciellt frekvent igen, men ibland så känner jag att jag saknar det.
Många har tackat mig genom åren för min inspiration och motivering, och det är alltid roligt.

De senaste dagarna har jag reflekterat över mycket saker i mitt liv. Jag har kollar på min värderingar, försökt lista ut vad jag vill göra i framtiden och ta in och lära mig av vad som försigår runt omkring mig.

Idag går min tankar mestadels till några av mina goda vänner som nåtts utav mycket tråkiga besked och händelser på sistonde. Världen är inte alltid rättvis tyvärr. Dåliga saker händer alldeles för goda människor!

Jag tänker också på Grandpa Frank i USA som ramlade utanför sitt hem och nu ligger på sjukhus med blödningar på hjärnan. Det var bara en dryg vecka sedan som jag satt vid middagsbordet och skrattade och njöt utav hans gamla historier. Hans familj har blivit som en andra familj för mig i USA och jag hoppas verkligen att han repar sig!

Personligen har jag haft en del motgångar också och det har hänt en del oväntade saker. Man får sätta sig ner och försöka göra upp en plan för hur man ska ta sig framåt och göra det bästa utav situationen.

När jag tittar tillbaks och ser det här fotot så känner jag mig stolt och jag blir motiverad till att fortsätta mitt arbete. Jag har lyft fram bensinen, hällt det på grenarna och nu tänder jag på!
image

Jag har beslutat mig för (efter ännu en gång blivit nekad min operation) att ge allt fokus nu för att ta mig igenom 12 veckor stenhård diet och upplägg för att ta mig ner de kilon som läkarna kräver för att nå BMI gränsen som de har satt för operatationen.
Jag har otroligt mycket vänner och familj som stödjer mig och de vet att jag aldrig skulle ge mig nu när jag väl bestämt mig!
Jag vill inte se ut såhär längre och jag vill kunna leva ett ”normalt” liv där jag inte sliter ner kroppen och förstör dess funktioner totalt hela tiden.

Nu går tåget, jag har gjort ett medvetet val och hoppat på den vagnen som tar mig till målet. Häng med och iakta resan!

//
Kaptenen
image

kommentarer
  1. MR X skriver:

    Äntligen??
    Tar Du Dig i kragen och bloggar lite igen.
    Som vanligt starkt stöd hemifrån
    Mr X

Kommentera

