Helgen snart över igen & en liten julönskan!

Publicerat: 22/12/2013 i Uncategorized

Jag sitter här i mitt biorum och lyssnar på Håkan Hellström och tänker lite.
Har haft besvärande ont i magen idag, men det är endå inget som påvärkar mig nämnvärt.
Den senaste tiden har varit en blandning utav känslor och aktioner som förhoppningvis stärker min rustning i framtiden!

Jag har ibland svårt för att få folk i min omgivning att förstå vad jag menar eller vill. Jag är en rak och ärlig man, men ibland blir det endå fel.

Som en ack så tankspridd men i grunden ärlig, och omtänksam person har jag under ett par dagar funderat på vad som faktiskt gör mig lycklig. Vad är lycka för mig? Vad vill jag göra med mitt liv?
Jag som många andra har inga svar direkt, men det betyder inte att jag inte skulle uppskatta eller vilja ha någon form utav linje.

En sak som är klart är vilka underbara vänner jag har. Gamla, nya & återupplivade bekantskaper har förgyllt min tillvaro och gjort den, om inte 5.0, så bra mycket bättre än vad den kunnat vara.
I ett liv fyllt utav svåra val och prövningar så lyser de starkt med sin närvaro och ger mig oförskämt med kärlek ibland.

Det jag vill ha mest av allt just nu är en jul förgylld utav just dessa personer & min familj.
Jag är inte känd för att be om saker. Jag är van att ta för mig och kämpa för att få det jag vill ha. Jag ger mig aldrig och ger inte upp hoppet på det jag tror på.
Jag gillar inte att be om hjälp och jag har tidigare i mitt liv haft problem med att be om förlåtelse.

Men idag mina vänner så ber jag, för en God Jul och för att hela min familj ska få vara samlad och spendera den tillsammans i så gott skick som det bara går.

Det var allt – Det enda jag önskar mig iår!
Jag känner mig lurad av livet, men en sak är säker och det är att det enda jag någonsin kommer be för igen är att min familj och mina vänner ska få vara friska och må bra!

God Jul i alla stugor & ta hand om er!

// Kaptenen
image

image

image

Kommentera

