Skön och lugn helg :)

Publicerat: 09/03/2013 i Uncategorized

Tjenare!

Har tagit helg som alla andra och den har börjar mycket lugnt och skönt!

Spenderade min fredag i Mjölby där jag han med både tennis, innebandy och häng i soffan hos bästa Herr Martini. Kändes som en välsignelse efter en tung vecka som varit med resor och oerhört mycket jobb. På tal om tung så har man ju lagt på sig några kilo och måste ta tag i livet igen :) Men det är redan startat och jag är inte orolig för att vi ska komma i fas igen. Har mailat och försökt fått tag på tid för konsultation också, men först om 2 veckor vet de när jag kan komma.

Dag startade med tidig lunch ute i väderstad där omelett och gott sällskap serverades. Jag, Pecka, Vera och Stina hade mysförmiddag och softade i deras göddiga hus!

Sedan blev det Linköping igen och innebandy mellan LIBK och Helsingborg. Hemmalaget var bäst i en sömnig match och det var inte mycket behållningar förutom ett par heta individuella prestationer =)

Nu har jag varit och handlat och förberett för grillkväll. Fördelen att ha en gasolgrill på balkongen är att man kan grilla året om i princip! Riktigt bra för mig som e  bbq freak. Idag blir det lax med grönsaker och kokt potatis med hemgjord romsås. Ska väll skissa ihop någon enklare efterrätt också!

Min öroninflammation verkar inte släppa något vidare trots örondroppar så får väll se vad som händer i början av veckan om jag måste gå till läkaren för att se över det. Lite bättre har det blivit, men det är oerhört smärtsamt ibland.

Största lyckönskningen den här helgen dock går till min syster och hennes pojkvän Lasse som firade 1 år tillsammans igår. Man får nog säga att Lasse är ett välkommet tillskott till familjen och en riktigt bra kille som jag vet Frida tycker väldigt mycket om! Kul att de trivs så bra ihop och att han orkar med henne ;) All the best!

Eftersom jag själv verkar vara lite mer jinxad vad det gäller just flickor så spenderar jag kvällen med goda vänner utav den bästa sorten och njuter av en utsökt måltid och en film på 108-tummaren! Hoppas att ni får förmånen att göra detsamma!

//

Kaptenen

Lämna en kommentar